05 Jun 2022

VINN DAGEN MED INSPIRERENDE MORGENTRENINGER!

Få mer energi og overskudd med morgentrening :-)

Kickstart morgenen på Sport-Treff med inspirerende instruktører!

Mandag - Onsdag og fredager

06.30-07.20 Sykkel og styrketrening 

09.00-09.30 30 Sykkel Xpress 

09.40-10.10 30 helkropp Styrke & Fredagsrytmer

 

Her er 5 fordeler med morgentrening:

1. Du blir mer aktiv gjennom hele dagen (Flere studier bekreftet hypotesen om at personer som trener tidlig på morgenen, også er mer aktive gjennom dagen.)

2. Du senker blodtrykket ( En studie fra Appalachian State University fant ut at de som trente tidlig reduserte blodtrykket med 10%. De fleste hjerteattakk skjer tidlig på dagen,  så forskerne lurer nå på om morgentrening kan være effektivt for å forebygge hjerteattakk.)

3. Du beskytter deg selv mot diabetes (å trene tidlig på morgenen før frokost har vist seg å beskytte mot glukoseintoleranse og insulinresistans, begge markører for diabetes type 2. I tillegg vil du redusere risikoen for overvekt, som igjen er forbundet med diabetes type 2 og en rekke andre livsstilssykdommer.)

4. Du tillegger deg sunnere vaner ( Det er mye lettere å avlyse en treningsøkt etter jobb når dy er sliten og trøtt. Setter du alarmklokken tidlig på morgenen og kommer raskt ut av sengen, vil du ikke bare få deg en god treningsøkt og start på dagen, men du vil også få en rekke andre fordeler på kjøpet- som blant annet forbedret immunforsvar, økt sannsynlighet for et lengre og sunnere liv, og ikke minst bedre humør!)

5. Du sover bedre om natten ( Bedre søvn er en av mange fordeler forbundet med morgentrening. Når du trener om morgenen vil du øke sannsynligheten for å få en god natts søvn når du legger deg på kveld. )

 

Ferske smoothies gir en sunn og god start !
Bestill en næringsrik og knallgod smoothie før du starter treningen, så står den klar når du er ferdig. 

 smoothie